tisdag 23 mars 2010

bildkavalkad

Lägger in ett ton bilder från i dag. Åkte i väg en snabbis på "ångestloppet". Ett 200 meter långt lopp för ångest och frustration, ordnat av Fountain House. Det var bra bildmässigt, ocb trots den korta tiden där så lyckades man skrapa ihop några bilder. Rätt så många som sprang, även en och annan politiker.

Mellan jobben så har jag försökt få ordning på färgerna i min jobbdator. har kalibrerat som en galning, och tror nu att jag fått hyfsad ordning. Upptäckte att det var mindre svärta i mina bilder på andra skärmar, samt att de drog åt det gula hållet. Medan de på min skärm drog åt magentahållet och hade riklig kontrast. Hoppas iaf att jag fått till det. Känns lite sådär när det inte stämmer. Det är ju inte direkt så att jag har tid att dubbelkolla bilderna innan jag ska skicka iväg dem. Men, nu hoppas jag att det ska se bättre ut.

Här är iaf en mängd bilder från loppet idag:






0 kommentarer:

Jag

Mitt foto
Går bildjournalistprogrammet på Mittuniversitetet i Sundsvall. Fotar. Visar bilder.

Translate

Kontakt

Johan Engman
johengman(at)gmail.com
0046 (0) 70 306 67 26

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP