söndag 7 november 2010

.


Tvåorna på bildjournalistprogrammet har just avslutat bildspelskursen. Jag har inte sett något än, förutom lite lösa bilder när de höll på med urval. Det verkar spännande i alla fall, och de behöver inte göra lika långa bildspel som förra året. Vi var tvungna att hålla oss kring 5 minuter, vilket blir för långt tycker jag.

Om jag förstått det hela rätt så ska de visa upp sina bildspel på fotomuseet här i Sundsvall, samt på norrlandsdagarna. Tror det blir bättre att visa bildspelen där än på fotomässan som vi gjorde förra hösten.
Bildspelskursen förra året var nog en av de roligaste kurserna hittills på programmet. Att under några veckor få plåta, ta upp ljud och redigera samman allt. Det var lite jobbigt då, men i jämförelse med C-terminen nu som bara är fylld med teorier och uppsats, så var det inte så jobbigt.
Mitt bildspel från förra året kan man se HÄR. Ska försöka få tid till att åka tillbaka och plåta vidare i vår. Har varit där både höst och vinter, så lite vår och sommarbilder behövs.

1 kommentarer:

Hugo 8 november 2010 kl. 08:24  

Vi kommer visa våra bildspel på fotomuséet i Sundsvall den 17 november. Affisch och pressutskick kommer under veckan!

Jag

Mitt foto
Går bildjournalistprogrammet på Mittuniversitetet i Sundsvall. Fotar. Visar bilder.

Translate

Kontakt

Johan Engman
johengman(at)gmail.com
0046 (0) 70 306 67 26

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP