måndag 2 augusti 2010

Till Robin

Jepp, agilitytävling i Timrå igår. Hade som jag nämnt tidigare planer på att sätta en kamera under ett hopp eller liknande och sedan fjärrstyra den. Ringde t om arrangörerna dagen innan för att kolla om det ens var möjligt, och det skulle det nog vara.

När jag kom dit så tyckte domarna annorlunda, eftersom hundarna kunde tycka det var konstigt med en kamera under hoppet, vilket jag förstår.
Men, jag fick sätta en kamera på träningsbanan där de hundarna värmde upp innan det var dags för allvar.
Och domarna fick rätt. Hundarna tyckte det var skitkonstigt med en kamera under hoppen, och de som tordes hoppa fast kameran låg där, de hoppade på sidan om.
Till slut ställde jag kameran med stativ bakom hoppet, och då fick jag några "tajta" hundhoppsbilder, eller vad man nu ska kalla det.
Under tävlingen kom i alla fall remoten till nytta. Kunde ställa in den på ett ställe och sedan själv plåta på andra sidan.
Det blev inte som jag tänkt mig dagen innan när jag hoppade runt på redaktionen och testade, men måste ju ha någon sorts idé, även om den oftast inte håller.
Så här blev det.



En rolig sak var att Therese Ny från konkurrerande Dagbladet tog en nästan exakt likadan etta-bild som mig, men med en annan hund. Så kan det bli.
Och detta inlägg tillägnas Robin. Han älskar djurbilder i tidningar.

0 kommentarer:

Jag

Mitt foto
Går bildjournalistprogrammet på Mittuniversitetet i Sundsvall. Fotar. Visar bilder.

Translate

Kontakt

Johan Engman
johengman(at)gmail.com
0046 (0) 70 306 67 26

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP