torsdag 5 november 2009

Onsdag

Ett tag sedan sist.
Det har flytit på. Jag har varit i Borgafjäll/Dorotea/Strömsund under bildprojektet där jag följt samefamiljen. Har också jobbat lite på ST förra veckan. Alltid roligt att få jobba lite.

Kvälls och nattetid har vi suttit på skolan för att få ihop våra bildspel. Nu är de klara och vi håller på med opponering.
Under oppositionen är även Lars Dareberg från Sydsvenskan samt vår professor i bildjournalistik, Per Lindström med.
Roligt att få höra vad de tycker och tänker om våra bildspel.

Om jag inte visste det innan så vet jag nu hur svårt det är att fota, filma och ta upp ljud, gärna samtidigt. Samt att sedan klippa ihop det till något sevärt. Men, till nästa gång så är man en erfarenhet rikare.
Ska försöka ladda upp bildspelet senare, annars kan man se det på fotomässan i Stockholm nästa vecka då alla bildspel rullar på skärmar i vår monter.

Vi syns där?

Detta är nog det längsta jag skrivit. I alla fall här, kanske någonsin.

Bjuder på en bild från igår. Mest för att Tobe sa att jag aldrig laddar upp randombilder.

Jonas:


Nu ska jag sova. Min tur att opponera/opponeras på i morgon.

2 kommentarer:

jakob 5 november 2009 kl. 07:41  

transkriberingen slår väl det mesta?

johan 5 november 2009 kl. 17:35  

Sant, men då skrev jag ju bara av

Jag

Mitt foto
Går bildjournalistprogrammet på Mittuniversitetet i Sundsvall. Fotar. Visar bilder.

Translate

Kontakt

Johan Engman
johengman(at)gmail.com
0046 (0) 70 306 67 26

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP