torsdag 18 februari 2010

Det rullar på

Efter lite påtryckningar så är det dags för en uppdatering. Har hört önskemål att jag ska berätta vad jag håller på med. Så här kommer en sammanfattning av den senaste tiden:

Praktiken fortsätter. Fjärde veckan nu tror jag.
Jag trivs jättebra, och jag har blivit en jävel på att hitta parkeringsplatser i Stockholm.

Annars har det varit blandade jobb. Allt från presskonferenser till nöje. Var t ex ut till Livgardet efter händelserna i Afghanistan, har även blivit ett par besök på olika departement och andra kontorsplatser.

I övrigt så har det varit vanliga nyhetsjobb, men även lite beställningsjobb. De sista två veckorna har sporten uteblivit eftersom all sport nu hänger i Vancouver, och där är ju inte jag. Ska försöka ta igen det efter OS.

Det har varit ganska mycket kultur/nöje för TT den senaste veckan. Har plåtat James Ellroy, Kicki Danielsson, Alcazar, samt Shout out louds och Kent.

En del enkla att plåta, andra inte. Kan inte visa nåt nu, så ni får föreställa er bilderna.

Fortfarande svårt att se var bilderna tar vägen. TT-jobben går ut nästan överallt, så de ser man här och där. Vissa utan byline, vissa med. Har fått MMS av några som sett lite bilder här och där. Fick ett MMS av Janne som visade att jag t om hade en bild i ST. Det kändes lite extra roligt.
Har fått ut några bilder via AP också, men vad som händer med dem har jag ingen aning om.

Var förresten ut till djurgården i förrgår för att plåta ekonomipriset som ges till journalister. Cristina Stenbeck var hedersgäst och skulle intervjuas på scenen efteråt. Jag var där i rätt god tid och hade flyt och stötte på henne innan. Frågade om jag fick ta en bild, vilket jag fick. Kul, med tanke på att hon är rätt skygg.

Nu känns det som texten har blivit grymt hackig. Började på det här inlägget för några dagar sen, men sparade det. Sedan fick jag lite spö av Simon Eliasson som ville se en uppdatering, så det är lite hans fel att inlägget är lite huller om buller. Kolla för övrigt in Simons blogg HÄR. Han gör sin praktik i Mother Russia och har t om sålt in sig till Scanpix.

Nu ska jag försöka knyta ihop säcken. Läser i genom min text och tycker att den känns lite avig. Som att jag vill berätta hur "duktigt" jag jobbat. Men det är väl ungefär samma sak som om jag skulle ha visat en massa bilder på det jag skrivit. Men nu blir det inga bilder. Men det blev den längsta texten denna blogg har upplevt.
Tycker nog bättre om att bara rada upp en massa bilder .

Avslutningsvis då. Att plåta för byrå är jävligt kul. Det är roliga jobb och jättebra stämning på redaktionen. Trivs som fisken i vattnet.

Nu vet ni hur jag har det i alla fall.

Må gott!

1 kommentarer:

Lina 24 februari 2010 kl. 11:00  

Verkar gå bra för dig:) kul

Jag

Mitt foto
Går bildjournalistprogrammet på Mittuniversitetet i Sundsvall. Fotar. Visar bilder.

Translate

Kontakt

Johan Engman
johengman(at)gmail.com
0046 (0) 70 306 67 26

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP